Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ανάλυση αστοχίας σε άξονα αντλίας ψύξης νερού

dc.contributor.advisorΜεντρέα, Κάρμεν
dc.contributor.authorΚοβσένογλου, Κυριάκος
dc.date.accessioned2019-04-03T09:24:02Z
dc.date.available2019-04-03T09:24:02Z
dc.date.issued2019-03-14
dc.identifier.urihttp://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4852
dc.description.abstractΗ παρούσα πτυχιακή εργασία, μελετά την πρόωρη και επανειλημμένη αστοχία που εμφανίζει ο άξονας της αντλίας ψύξης του κινητήρα ενός εμπορικού πλοίου. Έξι άξονες έχουν καταστραφεί σε διάστημα τριών μηνών και οι δύο τελευταίοι έχουν παραδοθεί για την μελέτη.Για την μελέτη χρησιμοποιήθηκε η μεθοδολογία ανάλυσης αστοχίας μηχανολογικών εξαρτημάτων σύμφωνα με τον οργανισμό ASM. Προκειμένου να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα, εφαρμόστηκαν μόνο τα απαραίτητα στάδια. Πραγματοποιήθηκαν μη καταστροφικές δοκιμές, όπως οπτική επισκόπηση με γυμνό μάτι και με στερεοσκόπιο, μέτρηση σκληρότητας, καθώς και καταστροφικές δοκιμές, όπως χημική ανάλυση υλικού και μεταλλογραφική ανάλυση δομής. Επιπλέον αναζητήθηκε το σημείο μέγιστης τάσης με ανάλυση πεπερασμένων στοιχείων.Και οι δυο άξονες έχουν αστοχήσει με κόπωση από ροπή και από υπερβολικές στρεπτικές τάσεις. Η θραύση τους ξεκίνησε από τον σφηνόδρομο στην πλευρά που ασφαλίζει η πτερωτή, όπου είναι το σημείο συγκέντρωσης μέγιστων τάσεων. Η αστοχία οφείλεται κυρίως σε λανθασμένη επιλογή υλικού και επισπεύστηκε εξαιτίας πλημμελούς μηχανουργικής κατεργασίας.el
dc.format.extent77el
dc.language.isoelel
dc.publisherΑ.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectTPSH::Τεχνολογία::Μηχανολογίαel
dc.subjectTPSH::Τεχνολογία::Τεχνολογία Υλικώνel
dc.titleΑνάλυση αστοχίας σε άξονα αντλίας ψύξης νερούel
dc.title.alternativeFailure analysis of water cooling pump shaftel
dc.typeΠτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.committeeΠαπαγεωργίου, Δημήτριος
dc.contributor.committeeΣτεργίου, Κωνσταντίνος
dc.contributor.committeeΜεντρέα, Κάρμεν
dc.contributor.departmentΤμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Τ.Ε.el
dc.contributor.facultyΣχολή Τεχνολογικών Εφαρμογώνel
dc.subject.keywordΑντλίεςel
dc.subject.keywordΜηχανολογικός εξοπλισμός πλοίωνel
dc.subject.keywordΑστοχία υλικούel
dc.description.abstracttranslatedThis thesis examines the premature and repeated failure of the commercial engine's cooling pump shaft. Six shafts were fractured in-service, over three months. The last two pieces were examined.The study was based on engineering failure analysis methodology according to the ASM organization. In order to extract safe conclusions, only the necessary steps were applied. The inspection includes historical data recording and visual inspection. Hardness measurements were carried out. Microstructure was examined by means of light microscopy. A finite element simulation was conducted in order to determine the stress concentration points. Chemical analysis was carried out. The shafts were manufactured from AISI 304 stainless steel. Low hardness of both pieces indicates insufficient mechanical properties. The findings strongly suggest that the shafts failed due to fatigue occurred by alternating torsional stresses. Fracture initiated at the keyway on the impeller, area also predicted as prone to crack by the finite elements analysis. Material selection and poor machining were found to be the main causes of failure.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου, έγιναν στο πλαίσιο του Έργου "Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Προστιθέμενης Αξίας Ψηφιακής Βιβλιοθήκης ΤΕΙ Πειραιά", του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Ψηφιακή Σύγκλιση"